lunes, 3 de diciembre de 2012

Proposant possibles materials i activitats

Aquests dies he començat a plantejar els objectius que guiaran el Pla d’Intervenció per la PAC 3, a partir del que he anat coneixent amb la tasca que em va encarregar la tutora: utilitzar estímuls que els interessin per aprenentatges funcionals. La Nina és una nena molt impacient que quan ha usat una joguina la llença. S’està treballant perquè faci cas a les ordres de donar o tornar objectes a la mà. Per altra banda, li agraden els objectes que sonen al ser sacsejades com les maraques. La qüestió està en trobar un mètode de mantenir l’atenció de la Nina en una relació d’intercanvi, per això he proposat a la meva tutora utilitzar algun tipus de recipient on, treballant amb l'alumna, es dipositin peces petites que en el moment de tancar el pot, sonin al ser sacsejades.

Amb una altra alumna, la Fina, s'està treballant per agafar objectes amb la mà i mantenir-los. De moment el treball més important és amb la cullera a l'hora de menjar, però l'han d'acompanyar perquè no la sosté per ella mateixa. Com que li agrada molt que li cantin, he proposat dissenyar uns cartells que siguin fàcils d'agafar perquè se li canti mentre ella sostingui el cartell i parar de cantar quan el deixi. Parlant amb la tutora hem anat establint fases d'aquesta possible activitat, ajudant al principi a tenir el cartell a la mà i progressivament treure-li l'ajuda i demanar que quan acabem la cançó ens el torni o, fins i tot, el desi en una capsa.

Aquests dies estic discutint força (en el bon sentit de la paraula) sobre les finalitats de les intervencions que estem preparant, encarada principalment a la funció psicopedagògica d'atenció directa als alumnes. És important remarcar que estic tenint en compte el marc teòric que segueixen a l'escola i a l'aula, l'estimulació basal, per això les activitats segueixen un enfocament global (multisensorial).

No hay comentarios:

Publicar un comentario