martes, 6 de noviembre de 2012

Familiaritzant-me amb l'aula


Aquests darrers dies he estat familiaritzant-me amb el dia a dia de l’aula cooperant amb les diverses professionals que hi intervenen, de manera que ens hem centrat en la pràctica en contacte amb els alumnes. Bàsicament es tracta de: rituals de benvinguda i acomiadament, hàbits i rutines, esmorzar, activitats individualitzades. L’objectiu d’aquestes tasques és poder entendre bé les característiques individuals de cada alumne, però també conèixer la pràctica educativa i les seves finalitats. D’aquesta manera, he anat veient els principis d’estimulació basal que segueixen, per tal d’establir relació amb els alumnes, ja que, a causa de les discapacitats físiques i psíquiques, necessiten un contacte molt proper i suau, tenint en compte les diferències individuals.

Per altra banda, també cal remarcar que la psicopedagoga i l’educadora estan avaluant l’alumnat diàriament perquè fins aquest curs no els coneixien. Per això duen un control sobre l’evolució dels alumnes comparat amb les indicacions dels informes i dels tutors del curs passat.

Pel que he pogut experimentar aquests dies, el més important de la intervenció psicopedagògica en aquest àmbit és aconseguir reconèixer quins tipus d’estímuls provoquen resposta positiva a cada una de les nenes. Per tal de reconèixer aquests estímuls i fer-ne la valoració, cal fer una observació analítica de les actuacions de cada alumne per tal de percebre a quins estímuls responen, però, sobretot, com els responen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario