Mentre la psicopedagoga elabora amb les altres
educadores i els fisioterapeutes un calendari més adient al ritme dels alumnes
de la classe, m’ha proposat submergir-me a l’estimulació basal que es practica
en els nens i nenes del nivell fisioterapèutic del centre.
Conec poc dels principis de l’estimulació
basal, però pel que comprovo a diari a l’escola, es tracta d’una forma de
comunicació amb els alumnes que va més enllà de les formes estereotipades com
la verbal o l’ús d’imatges. La tutora m’ha avançat tres tipologies: somàtica
(tacte amb suavitat), vibratòria i vestibular (diferents balancejos). Es tracta de trobar quina o quines vessants d’estimulació
donen millors respostes en cada un dels alumnes, per poder enfocar de diferent
manera les activitats que duen a terme.
Amb aquesta activitat estic segur que aprendré
a apreciar molts detalls del que fan les nenes de la classe ja que és una feina
que requereix una observació analítica molt acurada de diverses reaccions que ocasionen
certs estímuls. Em sembla una part de la feina del psicopedagog del centre
important per tal de produir un pla d’actuació útil per l’aprenentatge significatiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario